Like An Arrow

""Like An Arrow" klingt jedoch kein Stück nach einem auf "Teufel komm raus" zurechtgeschneiderten Hitparadenkonstrukt, sondern eher noch eine ganze Schippe relaxter als "Holding All The Roses". Neben den allseits bekannten und beliebten Hauptzutaten gesellen sich bei "Like An Arrow" dieses Mal in den Reigen zwischen Country und Southern Rock noch in vermehrten Anteilen Americana, Funk und Soul. Aus diesen Ingredienzien zaubern Charlie Starr (Gesang, Gitarre), Paul Jackson (Gitarre, Gesang), Richard Turner (Bass, Gesang), Brandon Still (Keyboard) und Drummer Brit Turner warme, auf's Wesentliche reduzierte geschmackvolle Arrangements, die entweder extrem cool mit verzerrten Gitarren und etwas Distortion auf den Vocals bis zu rein akustisch mit perfekten Percussions daherkommen. Die Aufnahmen sind dabei so pur und unverfälscht, dass das geschulte Ohr (Sammler von Vintage Instrumenten werden an "Like An Arrow" ihre wahre Freude haben) sofort den ein oder anderen alten Fender oder Marshall Amp, natürlich Charlie Starrs 1956er Gibson Les Paul Junior und diverse Fender Telecaster und Gibson Les Paul Modellen heraushört. An der Flattop Front wird dadurch im Bruchteil einer Sekunde klar, ob gerade eine Martin oder Gibson gestrummt respektive gepickt wird. Diese Transparenz ist nicht - wie man zuerst annehmen mag - einem Starproduzenten des Schlags T Bone Burnett, Dann Huff oder Dave Coob geschuldet, sondern von Blackberry Smoke höchst selbst mit viel Liebe zum Detail im Studio realisiert worden." (countrymusicnews.de)


"It’s likely Blackberry Smoke will never entirely break free of the Lynyrd Skynyrd comparisons attached to the dueling guitars/keyboards sound they traffic in. Still, there is stylistic room to roam. Songs such as the tough, sinewy riff heavy title track, the Bad Company/Brit rock inspired opening “Waiting for the Thunder” with ist arm-waving chorus, the grinding rocker “Ought to Know,” and blue collar anthem “Working for a Working Man” are some of the hardest, most powerful tracks in Smoke’s studio history.
Conversely, lower wattage, more pensive material such as the bluesy ballad “The Good Life” and the breezy “Running Through Time” (both co-written with veteran Nashville songsmith Travis Meadows), display a more sensitive side. The same holds for the closing “Free on the Wing” where kindred spirit and Smoke supporter Gregg Allman guests on vocals for a song clearly inspired by “Midnight Rider” even though the somewhat clunky lyrics of “People just want you to be/what they want you to be” come up short in the creativity department. The lilting, reflective “Ain’t Gonna Wait” with ist acoustic guitar/mandolin underpinnings provides more ying to the yang of the chugging boogie of the appropriately titled “Let it Burn,” the latter a return to the act’s bar band roots.
The Southern rock genre was never the hippest way to make a living even at ist peak. But for those whose eyes glaze over in rapture when the name Ronnie Van Zant gets mentioned, Blackberry Smoke fills the bill for the next generation of gutsy, heartfelt and honest Southeast rocking with plenty of talent, tons of drive and no apologies." (americansongwriter.com)

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Like An Arrow
BLACKBERRY SMOKE
Like An Arrow
CD
TLR CD 7013
€ 9.00



1. Waiting For The Thunder
2. Let It Burn
3. The Good Life
4. What Comes Naturally
5. Running Through Time
6. Like An Arrow
7. Ought To Know
8. Sunrise In Texas
9. Ain't Gonna Wait
10. Workin' For A Workin' Man
11. Believe You Me
12. Free On The Wing